پخش انواع کشمش پلویی طلایی به سراسر کشور

کشمش پلویی یکی از انواع کشمش ها می باشد، که در سراسر ایران طرفداران خاص خود را دارد . این نوع کشمش در رنگهای اوت و به روش‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. یکی از انواع این کشمش ها کشمش تیزابی و کشمش پلویی طلایی رنگ می باشد که در غذا های زیادی از مردم آن مخصوصاً در پلو استفاده میشود.

کشمش پلویی جز یکی از میوه‌های خشکبار به حساب می‌آید که بسیار خوشمزه نیزمیباشد و همینطور فواید درمانی هم دارد.

پخش انواع کشمش پلویی طلایی به سراسر کشور

عوامل موثر بر کیفیت کشمش طلایی

عوامل موثر بر کیفیت کشمش طلایی پرورش انگور در کشور ایران از دیرباز رواج داشته است. محصول انگور تازه را می توان با تبدیل کردن به کشمش در تمامی فصول مورد استفاده قرار داد.

می‌دانیم که کشمش از انگور به دست می آید و بدین گونه است که انگور تحت فرآیند خشک کردن قرار گرفته و محصولی که حاصل می شود کشمش نامیده می شود. پس اولین عاملی که بر روی کیفیت کشمش اثر می گذارد نوع انگوری است که استفاده می شود. پس برای تهیه کشمش درجه یک باید از انگور درجه یک استفاده کنیم.

پس عواملی که بر روی کیفیت انگور موثر است را با هم مرور خواهیم کرد:

اولین آن این است که باید از انگوری استفاده شود که دارای قند زیاد، پوست نازک، حبه‌های درشت و گوشتی و بدون دانه باشد.

عامل بعدی هرس کردن موقع بوته می باشد که باعث افزایش عملکرد بوته و بزرگ شدن خوشه و حبه های انگور می شود و همچنین این عمل باعث یکنواخت شدن شکل و اندازه های خوشه ها و حبه ها می‌شود و تاثیر خیلی زیادی نیز در رسیدن همزمان خوشه‌ها دارد تمامی این عوامل در تبدیل شدن انگور به کشمش بسیار موثر است، چرا که در غیر این صورت حبه ها به صورت ناجور خشک شده و سرعت خشک شدن در خوشه های ناهماهنگ نیز متفاوت است.

عامل دیگر نیز برداشت میوه است که اصول خاص خودش را دارد برای مثال، انگوری که برای تبدیل به کشمش استفاده می شود، باید کاملاً رسیده باشد تا بیشترین قند را در وجود خود داشته باشد. در هنگام برداشت باید از چاقو یا قیچی استفاده کرد تا به حبه های انگور صدمه وارد نشود و بهترین زمان برداشت نیز صبح زود یا عصر است که هوا خنک است و بیشترین رطوبت در میوه وجود دارد.

خرید و فروش کشمش پلویی طلایی در بازار داخلی

خرید و فروش کشمش پلویی طلایی در بازار داخلی کشمش پلویی یکی از پرطرفدارترین ارقام کشمش در بازار می باشد. حجم فروش کشمش پلویی در تمام طول سال یک سال نمی‌باشد و عوامل مختلفی بر روی بازار فروش آن تاثیر گذار است.

کشمش به عنوان یکی از خشکبار پرطرفدار ایران شناخته شده است و بازار فروش کشمش پلویی در تمام طول سال از رونق بالایی برخوردار است همچنین زمان نگهداری این نوع کشمش بالاست و تا مدت زیادی نیز فاسد نمی شود به همین علت متقاضی های خاص خود را دارد.